Salgs og leverings betingelser
Salgs og leverings betingelser
Du skal være fyldt 18 år for at handle på www.prinsesse2ben.dk. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.
Generelle oplysninger:
Prinsesse2ben v/ Tina Vinther
Gåsestræde 7
5700 Svendborg
Telefon: +45 62 20 83 88
E-mail: webshop@prinsesse2ben.dk
CVR-nummer: 16186201
Betaling
De mulige betalingsmåder er:
- Dankort
- VISA
- Mastercard
- MobilePay Online
- ApplePay
- GooglePay
- ShopPay
- Anyday
- ViaBill
Hvad er Anyday?
- Anyday er en betalingsløsning, der tilbyder at du som kunde at købe din varer i dag, og dele din betaling op over flere måneder. Delbetaling med Anyday koster ikke dig som kunde noget, så du ikke skal betale renter eller gebyrer.
-
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem. Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.
Hos Prinsesse2ben.dk acceptere vi også betaling med Viabill.
Hvad er Viabill?
- Viabill er en betalingsløning hvorpå du som kunde hurtigt og nemt kan ’købe nu og betale senere’. Når du som kunde bruger Viabill, finanisere de køb for op til 2.000 kr. Hvorefter hvis beløbet overstiges finansieres beløbet i samarbejde med SparXpress. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos Viabill.
Hvordan fungere Viabill?
- Når du bruger Viabill som betalingmetode, vil du få sendt din varer efter køb og først blive opkrævet din første betaling ved udgangen af den efterfølgende måned (d. 20. i hver måned) Hvis dette ikke betales til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på 39 kr.
Fragt hos Prinsesse2ben
Hos os sender vi din varer afsted med fri fragt når dit køb er for mere end 499,- og leveringen vil være inden for 1-3 dage.
Ønsker du at afhente din ordre i vores butik, kan dette gøres kvit og frit. Blot fremvis dit ordrenummer og vi finder din pakke frem.
GLS pakkeshop: kr. 39,00
GLS omdeling til privat: kr. 59,00
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til lager@prinsesse2ben.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Eventuelle fejl på hjemmesiden
Vi tager forbehold for fejl og mangler i forbindelse med køb på vores webshop. Det kan ske at der er en lagerfejl og vi derfor ikke har varen på lager, at varen står til forkert pris eller har et forkert navn eller billede. I dette tilfælde kan vi være nødsaget til at annullere din ordre.
Returnering
Ønsker du at returnerer din købte varer hos Prinsesse2ben.dk, skal du selv betale for leveringsomkostningerne. Du kan vælge dit fortrukne fragtfirma som GLS eller Postnord og sender pakken direkte til Prinsesse2ben og IKKE til en pakkeshop.
Du kan også købe et returlabel via dette link, som skal printes ud og sættes på den pakke du ønsker at returnerer. Du kan købe en returlabel her: https://www.prinsesse2ben.dk/pages/returlabel#
Vi gør opmærksom på at vi ikke anbefaler at sende pakker retur med DAO, da de placerer pakkerne ude foran vores butik og vi har derfor ikke en mulighed for at få pakken sikkert leveret i butikken. Hvis du trods, vælger at sende pakken med DAO, er det afsenderen der hæfter for omkostningerne ved eventuelt tyveri af pakken.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer betalinger modtaget fra dig. Hvis du har gjort brug af den vedlagte returlabel, vil dette trækkes fra din refundering. Hvis du vælger anden leveringform refunderer vi ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Prinsesse2ben v/ Tina Vinther
Gåsestræde 7
5700 Svendborg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. DAO er ikke beregnet til erhverv og de afleverer pakken foran døren om natten, hvilket kan resultere i tyveri af sendte pakker. Prinsesse2ben anbefaler, at varen returneres via GLS eller PostNord. På den måde er der mulighed for at spore pakken i deres systemer, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt pakken er blevet udleveret til Prinsesse2ben. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt i butikken.
Afbestilling
Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved at du sender en mail, hvor du skriver " Afbestilling” i emnefeltet eller ringer og kontakter webshoppens kundeservice. Af mailen bør også fremgå bestillingstidspunkt samt ordrenummer.
Du kan også videresende os din ordrebekræftelse med teksten "Afbestilling" indsat i emnefeltet.
Afbestilling bør ske inden kl. 14.00 samme dag, som bestillingen er foretaget. Eller hvis bestillingen er afgivet efter kl. 14, bedes den afbestilt inden kl. 10.00 den følgende dag.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Prinsesse2ben v/ Tina Vinther
Gåsestræde 7
5700 Svendborg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. DAO er ikke beregnet til erhverv og de afleverer pakken foran døren om natten, hvilket kan resultere i tyveri af sendte pakker. Prinsesse2ben anbefaler, at varen returneres via GLS eller PostNord. På den måde er der mulighed for at spore pakken i deres systemer, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt pakken er blevet udleveret til Prinsesse2ben. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Prinsesse2ben tager ikke forbehold for pakker leveret med DAO. Dette er på eget ansvar hvis man vælger at sende med dem.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Prinsesse2ben forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail webshop@prinsesse2ben.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Prinsesse2ben v/ Tina Vinther opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på prinsesse2ben.dk er Prinsesse2ben v/ Tina Vinther.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: lager@prinsesse2ben.dk